Üye Sicil

Yeni Sistemde üye sicil numaraları nasıl sıralanacak?

Oda//Borsa Yönetim modülü altında yer alan Oda/Borsa Güncelle alt başlığındaki Numaratör Bilgileri panelinden üye sicil numaralarınızı başlatabilirsiniz. Mevcut üye sicil numaranız en son kaçta kaldıysa bir fazlasını yazarak numaralandırma işlemini yapabilirsiniz.

Üyenin MERSİS bilgilerini nasıl güncel tutarım?

Üye İşlemleri ekranından üyenin ana kartına ulaşılır. Üye ana kartı üzerinde Güncelle panelinde MERSİS Değişikliklerini Kontrol Et butonu tıklanarak değişiklikler kontrol ve takip edilebilir.

Esnaf Kaydı gerçekleştireceğim, fakat MERSİS numarası zorunlu alan ne yapmalıyım?

Şirket tipini esnaf seçtiğinizde veri giriş alanları değişiklik göstermekte ve MERSİS numarası zorunlu alan olmaktan çıkmaktadır.

Üyelere toplu bildirim(sms-e-posta) işlemi yapabilirmiyim?

Üye Sicil modülü altında altında bulunan Üyelik İşlemleri alt başlığındaki Bildirim İşlemleri ekranından üyelerinize toplu sms ve e-posta gönderimi yapabilirsiniz.

Üyelere yeni nace kodu nasıl eklerim?

Üye ana kartı üzerinde bulunan Güncelle panelindeki Nace Bilgileri ekranından yeni nace kodu eklemesi yapabilirsiniz.

Üye kaydında Ortak girmeden kayıt işlemini yapabilir miyim?

Hayır yapamazsınız. En az bir ortak girmeniz gerekmekte.

Üye kaydında sadece iş yeri adresini girsek yeterli olur mu?

Hayır yeterli olmaz. Üye için mutlaka tescil adresi girmeniz gerekir. Tescil adresi girildikten sonra diğer adres kayıtlarını da yapabilirsiniz.

Üyelerin toplu durum değişikliği nasıl yapılır?

Üye Sicil modülü altındaki Topu İşlemler alt başlığında üyelerin toplu olarak durum, derece ve nace kodu değişikliklerini yapabilirsiniz.

Üye Olmayan Firmalar ekranı ne işe yarar?

Üye olmayan firma ekranı, üyeler için yeni ortak ve yetkili ekleme işlemine yarar.

Üyelere Belge ve Hizmet nasıl verilir?

İlk olarak Belge Hizmet modülü altında bulunan Verilen Belgeler altı başlığından belgelerinizi hangi dağıtım tipinde vereceğinizi ve ücretlerini tanımlamanız gerekir. Bu işlem sonrasında Üyelik modülü altında bulanan Belge/Hizmetler alt başlığından üye seçimi yaparak belge ve hizmetlerinizi verebilirsiniz.

Kendi belgelerimizi sisteme nasıl tanımlarız?

Uygulama üzerinde TOBB tarafından tanımlanmış olan belgeler bulunmaktadır. Fakat kendi kullandığınız belgelerinizi sisteme tanımlayabilirsiniz. Bu işlem için Belge/Hizmet modülü altında bulunan Belge Tanımla ekranındaki belge şablonu üzerinden yeni belgelerinizi oluşturup sisteme yükleyebilirsiniz.

Belge tanımlaması yaptım fakat tanımladığım belge, Belge talebi ekranında görünmüyor. Ne yapmalıyım?

Belge/Hizmet menüsü altında bulunan Verilen Belgeler altı başlığından ki Sistemden Verilsin kutucuğunun işaretli olması gerekir. Bu kutucuğu işaretledikten sonra tanımladığınız belge ekranda görünür olacaktır.

Hizmet tanımlaması yaptım fakat tanımladığım hizmet, Hizmet Talebi ekranında görünmüyor. Ne yapmalıyım?

Hizmet tanımlaması yaparken tanımlama ekranında bulunan Aktif kutucuğunun işaretli olması gerekir. Bu kutucuk işaretlendikten sonra tanımladığınız hizmet ekranda görünür olacaktır.

Belgeyi imzalayacak olan yetkiliyi nereden tanımlamalıyız?

Belgelerinizi imzalayacak olan yetkiliyi Belge/Hizmet menüsü altında bulunan imzacılar alt başlığından tanımlayabilirsiniz. Birden fazla imzacı tanımlayabilirsiniz.

Seçim yapılmadan Organ Tanımlaması yapabilir miyim?

Oda/Borsa Yönetim modülü altında bulunan Organ İşlemleri alt başlığındaki Organ Tanımlama ekranından organ tanımlama ve tanımlanan organa üye ataması yapabilirsiniz. Seçim dönemi geçmiş ise Seçimsiz Kaydet kutucuğunuz işaretleyerek tanımlama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.